PwC vaart mee met 21ste Canal Parade

Als enige van de Big4-kantoren vaart PwC aanstaande zaterdag met een eigen boot mee in de Canal Parade. Het is de zevende keer dat PwC’ers vertegenwoordigd zijn op de feestelijke botenparade.

Voor het tweede jaar op rij doet PwC dat met een eigen boot. Dit jaar in gezamenlijkheid met PwC Duitsland. PwC is tevens sponsor van Pride Amsterdam 2017.

Sponsoring Pride Amsterdam

Jolanda Lamse, lid van de raad van bestuur van PwC en verantwoordelijk voor personeelsbeleid: ‘Net als vorig jaar sponsoren wij Pride Amsterdam, omdat we het belangrijk vinden dat iedereen zichzelf kan zijn. Privé, maar ook op je werk. Dat is ook het thema van onze boot: I can be myself @ work.’

Diversiteit is een kracht

‘Iedereen moet zich op de werkvloer vrij kunnen voelen om te laten zien wie hij of zij is. Helaas is dit ook in Nederland nog niet voor iedereen even eenvoudig of vanzelfsprekend. Door hier aanwezig te zijn, laten we zien dat wij bij PwC geloven dat diversiteit in organisaties een kracht is’, aldus Lamse.

Alle netwerken vertegenwoordigd

Het ontwerp van de boot laat dertig portretten zien van PwC’ers die achter de boodschap I can be myself @ work staan. Niet alleen het LGBT-netwerk van PwC is vertegenwoordigd op de boot, maar ook ons vrouwennetwerk, ons multiculturele netwerk, en ons netwerk van medewerkers met een beperking tot de arbeidsmarkt. Daarnaast varen er diverse bestuurders mee, onder wie Jolanda Lamse zelf.

Nieuwe waarden

Lamse: ‘Diversiteit is voor onze organisatie enorm van belang. Als collega’s zichzelf kunnen zijn, ontstaan verrassende inzichten en innovatieve en onconventionele oplossingen voor onze klanten. Daarvoor moet je je wel thuis kunnen voelen op de werkvloer, oftewel een inclusieve cultuur hebben. De nieuwe waarden die wij onlangs als organisatie hebben vastgesteld, helpen ons daarbij.’

Publicaties